NORESKOCKEN , SKÅNE KULINAR, SKÅNSKA KOCKELEVEN

då så är man i stockholm och inväntar noreskock finalen i morgon
med två okända råvarukorgar så ska jag laga förrätt och varmrätt till 4 personer , vad jag tror så får vi nog fisk och skaldjur i någon form imed att Nores är ett norsktregristrerat företag .... så i morgon klockan 17 då så vet jag vad  som finns i råvrukorgarna,,, spännande men jävligt nervöst...
imed träningarna hart flutit på bra så laddad är jag som f-n
strukturen finns där och vinnarskallen har jag
men men jag återkommer i morgon och berättar hur det gick


Skåne Kulinar
Vi har haft träning i helgen i Helsingborg med mycket bra resultat, då man även har jobbat så det har varti en låååååång helg och den är inte slut ännu ... resultaten blev bra i helgen så vi spinner vidare på det ..
ska byta ut en rätt helt så det är mycket tankearbete nu med den rätten och en rätt ska trimmas in och form och struktur ska göras om men vi har i alla fall grundtanken kvar med smakerna.... 

Skånska kockeleven 

Segrade gjorde grabbarna från Kristianstad men bravur , 
det var en trevlig dag i Ängelholm med massor av lax och musslor i alla dess former och smaker 
tävlingen tog ett steg framåt imed att vi hade infört att det skulle vara två manna lag , vad vi tror så uppskattades det av både lärare och inte minst av eleverna.. 
så till nästa år så hoppas vi att fler skolor kommer att anmäla sig till tävlingen så att vi kan ta tävlingen ett steg ytterligare.. vad det blir för råvaror är det bara jag och min kollega palle ... 


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0