NORESKOCKEN

så här ser upplägget ut på noreskocken..
råvarukorg passar mig alldeles ypperligt ,,, så nu så är det dags att träna träna träna..
kockarna på jobb sätter ihop korgar till mig som jag ska laga förrätt, varmrätt från



Den 22 mars på Nalen Evenemang & Konferens i Stockholm går Noreskocken av stapeln. Noreskocken är en nordisk kocktävling för alla hotell och restauranger som är medlemmar i Nores (en inköpsorganisation med ca 1200 medlemar i både SE och NO). Tävlingens tema är att laga de bästa rätterna baserat på nordiska råvaror.

Juryn består av
• Krister Dahl, lagledare för Svenska kocklandslaget.
• Tom Sjöstedt, medlem i Svenska kocklandslaget.
• Ronny Kolvik, medlem i Norska kocklandslaget.
• Örjan Johannesen, medlem i Norska kocklandslaget.


igår så var jag med jobb på bella center och företrädde Skånska Matupplevelser, det var en mässa för bokare i
Danmark , vi gjorde en dessert med havtorn, hasselnöt och choklad..
de andra krogarna ,
årstiderna, ängavallen, farbror elofs, rusthållargården och skanörs gästis
lagade bla, salmalax, unggris, lamm, rödbetssoppa, äppledessert
trevligt att träffa kollegor i samma nätverk

nästa vecka är jag med och anordnar Årets Skånska Kockelev 
tävlingen äger rum på Ängelholms Restarangskola.. det ska bli intressant att se vad de kan kreera utav 
lax och blåmusslor... återkommer med mer om detta inom kort 

ha de 

tomas 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0